Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Är det vår?

Av Christina - 28 november 2008 21:28

Nu har jag kommit ikapp..har inte haft någon lust att skriva på bloggen men så idag ville jag. 

Ja idag trodde man väl nästan att det var vår?

Så konstigt, i helgen hade vi snö och minusgrader.

Jag pulsade i snön, åkte i backarna gjorde vi 2 första dagarna på veckan...men sen vad hände?

Ett tu tre så är snön borta och vi har plusgrader..

Knasigt väder??!!

Det enda jag vill är att vi har snö på julafton åtminstone. För barnens skull önskar jag lite fler dagar.


Idag var jag på besök på jobbet, alltid trevligt att träffa sina arbetskamrater.

Lunchade med Camilla, nice.

Hem, sen dags att hämta barnen.

Letizia var lyrisk över att ha fått sjunga julsånger på förskolan.

Hon nynnade, jag & Leon sjöng med.

Idag var det julfest med jobbet, men jag orkade ej.

Var bjuden på min väninnas sons kalas men det orkade jag ej heller.

Luften gick ur mig, placerade mig framför soffan och ville bara sova.

Men det gick ej....nej nej..plikten kallar!

Lagade mat, läste sagor, nattade barnen..

Nu är vi båda så trötta..

Just det inte har jag ens färgat håret än..men imorgon skall jag det.

Konversation med min son Leon:

-du passar i brunt mamma.

-mmm tack vännen, jag är ju brunett.

-Ja men ibland har du andra färger i håret. Fast du passar i dem med.

Min underbara diplomatiska son!

Nä nu skall jag mysa med min man, förmodligen somnar vi väl framför tv:n.

Godnatt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 30 oktober 2010 10:40

Gillar idén att man lösenordsskydda vissa inlägg..det är ngt jag velat ha coh kanske detta forum kan passa mig?? Vi ger bloggen ett försök iallafall.... ...

nja

Av Christina - 17 januari 2010 23:21

denna blogg kanske inte e jag längre? Känner mig inte riktigt "hemma" So what to do??? ...

Av Christina - 15 januari 2010 18:58

Cirkeln är sluten...snart 1 år sedan flyttade jag min blogg och nu är jag tillbaks!!Känns jättebra och nöjd med mitt beslut! ...

Av Christina - 12 mars 2009 23:31

på den nya bloggen..... Har ändrat lite i inställningar och hoppas... kram & vi ses här! ...

Av Christina - 11 mars 2009 22:04

Virtuellt alltså..... ja den andra stora flytten sker ju inte förrän om några månader....   Hoppas ni hänger med mig nu när jag byter blogg...? Men vem vet jag kanske kommer sakna denna och flytta tillbaks? Just nu har jag flytten skett till http://l...

Ovido - Quiz & Flashcards