Alla inlägg under januari 2009

Av Christina - 31 januari 2009 12:39

Idag skall vi vara hemma hela låååånga dagen!

Lucas har feber än, pendlar mellan 38,4-39,5.

Han äter och dricker så ingen fara med det.

Jag är så hönsig när det gäller mina barn. Kunde inte sova ngt vidare, Lucas som jag kollade hela tiden sen hade Leon ont i magen precis när han skulle sova.

Så då kollade jag ju honom hela natten med jämna mellanrum..under hela denna nattetid så sover Josef utan problem. så olika man kan vara!!!??

Idag skall vi iallafall vara hemma och kurera lille killen, fortsätter febern imorgon så sa dem på sjukvårdsupplysningen att vi skulle åka in.

Hoppas vi slipper det.

Leons magont släppte iallafall som tur är...

Skidskolan som vi bokat till denna helg fick vi avboka, Josef mår lite så där annars hade han åkt med Leon.

Nä nu skall jag baka...när man ändå är hemma.

ha en trevlig lördag alla ni kära som läser min blogg.

Förresten vilka är ni? Inte så värst många kommentarer får man så att man kan skapa en bild av vilka som kikar in...

Vore kul om du skrev en liten rad.

Av Christina - 30 januari 2009 19:24

Lucas har feber igen!Inte så hög feber men dock.Inte så kul.

Hoppas han kryar på sig snabbt.

Idag har jag träffat min kära vän Birgitta.
Sprang förbi Sussi oxå som jobbade i Sturegallerian idag.

Imorgon skall vi ut, firar en väninnas födelsedag...

Är Lucas fortfarande sjuk kommer jag ej kunna slappna av ngt vidare...ingen lång kväll med andra ord.

Men kul ändå att träffa tjejerna som man ej hinner umgås så mycket med längre.


Lucas sover redan, älskade lille pojke.

Letizia är trött, hon vaknade kl.05.30

Leon är lyrisk, "Barda" hans favoritprogram är på tv nu.

Sen blir det Let´s dance till min mans besvikelse.

Trevlig kväll...Kram på er!


Av Christina - 29 januari 2009 12:50

Idag är jag piggare....

Jag avbokade en trevlig middag igår för jag kände att jag behövde sova tidigt...

Vi tar igen middagen nästa vecka darling!!

Lucas sov i sin säng som står bredvid vår fram till kl.05.00 Otroligt!! rena rama lyxet..men jag vaknade iallafall 1 gång i timmen, kollade att han hade filten på sig, att han låg ok och att han andades.

Är det inte helt sjukt att man som trebarnsmor är likadan som med första? Iallafall när det gäller det..Kollar stup i kvarten om han andas...

Nu börjar ju han bli större så jag e inte lika orolig...men eftersom han är så förkyld kollade jag extra.

Imorse vaknade han med feber, lille vännen.

Men nu efter ha sovit igenom förmiddagen och fått sin lunch så är han nöjd och mamma är oxå nöjd..för han är feberfri!!!!

Har varit på promenad till jobbet fast inte för att hälsa på, tänkte att det var kanske inte den mest lämpliga dag eftersom han är inte helt kry.

Jag var på vår utförsäljningsbutik som vi har.

Fyndade en hel del...allltid roligt.

(jag kommer inte fotografera kläderna och lägga ut dem eftersom det är skulle bli en uppsjö av bilder, så mycket kläder är det.)

Nu skall jag städa...(tycker det är det enda jag gör emellanåt...)


Igår hände en helt otrolig sak, jag blev så så glad.

Lunchade med en go vän som hade en fantastisk nyhet att berätta.

Jag kan ej berätta vad än...men nästa vecka så får jag.

Visualiserade det och nu blir det så....yes!

tack tack återigen iallafall kära Fanny. Uppskattar det ofantligt mycket!


Nä nu skall det städas sen skall jag hämta mina andra sötnosar.

Tjingeling! (lät det töntigt eller??)

Av Christina - 28 januari 2009 10:13

Host

Snörvel

-Mamma

Host host

-Mamma kom!

-Törstig!

ja det var denna natt.....inte mkt sömn för mig med andra ord.

Gissa om jag är trött?

Vill sova NU!

Av Christina - 27 januari 2009 20:26

Jag är trött.....

Jääättetrött!

Så detta blir ej långt inlägg.

Januari avklarad...

Några månader till sen är det äntligen sommar, gissa om jag längtar?


Idag har jag träffat en arbetskollega tillika vän. Det var trevligt annars har jag "bara" shoppat lite.

Är supernöjd med jeans som jag köpt, supersnygga!

Nä ska jag somna till house..Zzzzzzzzz

sov gott!

Av Christina - 27 januari 2009 16:58

Letizia var så stolt igår då hon gjorde nr 2 i pottan alldeles själv!!!


"-Letiiia kan själv bassa i pottan, sa hon"


Yes ett steg närmare en blöjfri flicka!!

Tackar så mycket!

Av Christina - 26 januari 2009 21:01

Utmanad av Sussi

"Ta det fjärde kortet i den fjärde fotomappen och berätta om det...."

Wow hur lätt är det när man ständigt har kameran i högsta hugg och därav har galet många mappar i datorn väl organiserade..??

Iallafall här är det 4:e i den 4:e med mitt sätt att räkna...

min underbare förstfödde son Leon den 12 april 2006.

Glad och nöjd kille som just fått en hel del gott efter att ha varit påskkärring.

Utmanar

Cissi

Jessica

Caroline


Av Christina - 26 januari 2009 20:32

Ja denna dag behövde Lucas en lugn vilodag.

Han hostade så mycket inatt så varken han eller jag sov något vidare.

Lille älsklingen som får alla baciller fr förskolan via sina syskon. Tacksam att han är en glad och nöjd bebis, gnäller nästan aldrig.

Så idag var vi mest hemma, jag städade och bockade av min lista på alla instanser som jag skulle ringa.

Försäkringskassan,

Leons skola..eventuellt inte klart än,

BVC boka ny tid för vägning...

ja osv.

fick mycket gjort hemma med andra ord och Lucas fick en mysdag.

Nu blir det Rooibos te m honung och läsning av "The secret".

klart slut!!

Ovido - Quiz & Flashcards