Alla inlägg under november 2008

Av Christina - 30 november 2008 10:15

ja så var helgen till sin ända...

Igår var vi på julmarknad i Hovstallet, supermysigt.

Ponnyridning och annat som brända mandlar, lussebullar...


Söndagen bestod av kalas, 1:a advent..julpyntning....

Nu börjar det närma sig julafton..

nedräkningen har börjat!!

Åh vad jag älskar denna tid.


Av Christina - 28 november 2008 21:28

Nu har jag kommit ikapp..har inte haft någon lust att skriva på bloggen men så idag ville jag. 

Ja idag trodde man väl nästan att det var vår?

Så konstigt, i helgen hade vi snö och minusgrader.

Jag pulsade i snön, åkte i backarna gjorde vi 2 första dagarna på veckan...men sen vad hände?

Ett tu tre så är snön borta och vi har plusgrader..

Knasigt väder??!!

Det enda jag vill är att vi har snö på julafton åtminstone. För barnens skull önskar jag lite fler dagar.


Idag var jag på besök på jobbet, alltid trevligt att träffa sina arbetskamrater.

Lunchade med Camilla, nice.

Hem, sen dags att hämta barnen.

Letizia var lyrisk över att ha fått sjunga julsånger på förskolan.

Hon nynnade, jag & Leon sjöng med.

Idag var det julfest med jobbet, men jag orkade ej.

Var bjuden på min väninnas sons kalas men det orkade jag ej heller.

Luften gick ur mig, placerade mig framför soffan och ville bara sova.

Men det gick ej....nej nej..plikten kallar!

Lagade mat, läste sagor, nattade barnen..

Nu är vi båda så trötta..

Just det inte har jag ens färgat håret än..men imorgon skall jag det.

Konversation med min son Leon:

-du passar i brunt mamma.

-mmm tack vännen, jag är ju brunett.

-Ja men ibland har du andra färger i håret. Fast du passar i dem med.

Min underbara diplomatiska son!

Nä nu skall jag mysa med min man, förmodligen somnar vi väl framför tv:n.

Godnatt!


Av Christina - 28 november 2008 19:52

Fick ett underbart SMS av en kär vän häromdagen där det stod;

Tänker på dig! Du är underbar.

Jag blev så glad och rörd. Du vet vem du är, taaaaack!

Man är ju lite dålig på sånt att berätta för nära & kära hur viktiga dem faktiskt är och hur mycket dem betyder för en.

Gör det idag! Säg det på en gång!

Skjut inte upp till morgondagen.

Jag blev påmind  genom detta sms.

Tänkte att jag skulle skicka vidare, alltså inte sms:et utan att skicka en tanke till någon annan i ens närhet som betyder mycket för en.

Så det gjorde jag!

Men nu vill jag göra det till fler, skall genast göra det!

Gör det du med...

Fånga dagen

Carpe diem

Gör det NU!

Av Christina - 27 november 2008 21:13

Idag efter att ha lämnat barnen så shoppade jag en del, det var ju klubbdag på H&M, så då passar man på....

Nu är det annars dags för att handla julklappar, vi skall sammanställa Leons önskelista. Letizia är lite för liten för den än...

Vi skall ej sväva ut och köpa så många julklappar som vi brukar.

Barnen skall få en hel del men inte överdrivet...

Måste planera matinköp, börjar bli dags för att bestämma lite vad vi skall ha på menyn över jul -och nyår...

Känns så konstigt att vi skall vara hemma men samtidigt skönt att slippa stressa och resa. Lite spännande att skapa nya traditioner oxå.

Kommer sakna familjen i Skåne bara, har ju alltid firat med dem.


På kvällen var jag på info möte på en skola om förskoleklass.

Det verkar vara en väldigt bra skola men svårt att komma in, så många som vill komma in, så många i kö men så få platser dem har att erbjuda.

Vi får se, i februari får vi veta om vi blir erbjuden en plats.

Det är ju så stort.

Min lille kille börjar bli stor, han börjar skolan nästa höst.

Fattar det knappt, det är ju stort.

Han är annars i en underbar ålder, han är så vetgirig, vill veta allt och har alltid följdfrågor till allt han frågar. Han är som en svamp som suger information.

Min lille kille börjar bli stor.

Av Christina - 26 november 2008 21:02

Idag städade jag mest, skulle träffat min kära vän Karin som bara var på besök. Hon har nämligen flyttat till Andorra.

Vi lyckades inte ses iallafall....saknar henne och hade velat ses..men men så e det ibland.


På kvällen fick vi trevligt besök av Jo.

Det var urmysigt, vi åt en pastarätt och sen blev det glass och pepparkakor.

Umgicks och hade det nice.

Barnen blir alltid så glada när hon kommer, så även idag.

"Moster" hade med sig chokladkalendrar till dem så då blir man ännu mer poppis...;0)

Trevlig kväll....tack!

Av Christina - 25 november 2008 20:57

Träningen var så skönt att komma iväg till.

Lucas verkar tycka det är kul med...han tittar förbryllat på mig när jag hoppar och viftar på armarna.

Faster Soad som håller i träningen är ju gravid, hon är så fin nu.

Det strålar om henne.

Det är en häftig upplevelse att vara gravid, lustigt nog när man väl är det så vill man bara att det skall vara över, iallafall sista månaderna, iallafall om man har varit gravid fler än 1 gång.

Ja så var det för mig iallafall....


Av Christina - 25 november 2008 09:53

Nej det är ingen vanlig dag för det är ju faktiskt löningdag, hurra hurra hurra!


Nu skall jag iväg och träna.

Hörs sen...

Ha en bra tisdag, ingen vanlig tisdag..


Av Christina - 24 november 2008 09:55

Idag har jag tränat på klassiskt mammaledigt vis...

Pulsa i snön och ha en syskon vagn med 1 bebis framför sig att dra samtidigt en kälke där bak med 2 barn...Pröva på den ni!


Köpte så fina Sorel kängor, är såå nöjd. Nu skall jag inte frysa när vi är ute i snön.

Hämtade barnen och åkte med kälken och stjärtlappar i backarna i 2 timmar.

Vi hade verkligen roligt, man blir barn på nytt!

Mysig snöig dag...dem säger att det skall töa redan på torsdag, suck!

Man får passa på nu.

Ovido - Quiz & Flashcards