Alla inlägg under december 2008

Av Christina - 31 december 2008 09:16

Mest för min egen skull så ser jag tillbaks på 2008 och resumerar;


Januari

hmm låt mig tänka..

Gravid månad 2..illamående.

Leon avslutar sin gympa, får diplom.


Februari

Min systerson fyllde 23 år.

Leon fyllde 5 år. 3 kalas för killen hade vi...så trötta vi var efter det.

Men lyckat var det.


Mars

Letizia går på riktigt (utan att hålla i sig menar jag...)!!

Lilla tjejen blir stor, Letizia fyllde 1 år.

Hon satte sig på tårtan!

2 år sen jag hjärtopererades...känns som en evighet sen.


April

Börja jobba lite smått....kul med lite omväxling.


Maj

Åkte till skåne firade min systers sons 18-årsdag och svågers födelsedag.


Juni

Jobbade juni ut....

La reservations avg på kedjehuset.

Trött på magen...


Juli

Bada och njöt av sommaren.

Lillebror föddes och kom ut till oss. Vilken glädje!


Augusti

Möhippa för en av mina bästa vänner och var på deras bröllop.

Barnen, Leon & Letizia hade barnvakt...gick suveränt!

Leon börjar på fotboll. Succé han tycker det är superkul!

Letizia skolas in på dagis, gick jättebra.


September

Min födelsedag. Min systers födelsedag.


Oktober

Min käre man Josef fyllde år.

Avslutning på fotbollen för detta år.


November

Lucas börjar med smakportioner.


December

Leon blir vald till årets Riddare 2008.

Leon & Letizia sjunger julsånger på luciafirandet...

Lucas sitter i barnstolen och äter. Lucas kryper.

JUL!!


Nu när jag läser inser jag att det kändes ju futtigt, måste glömt en massa...det vet jag.

men det är klart alla vardagliga händelser med barnen är ju speciella.

Tack för detta år...Nu ser jag fram emot det nya året!

Gott Nytt År alla!

Av Christina - 30 december 2008 10:33

Japp det var vi...

så blev det.

Lucas & Letizia sov skönt i vagnen medans Leon och jag promenerade.

Att prata med en pojke som snart fyller 6 år är så spännande, dem har så mycket bra att säga, så många funderingar, så oskyldiga i deras tankar...utan fördomar!

Leon funderade på dem hemlösa igår och frågade en hel del om dem....

-Kan inte dem rika ge lite av deras pengar så att dem hemlösa slipper frysa och vara hungriga?

Jo det hade varit bra min lille Robin Hood pojke..

Tyvärr ser verkligheten inte ut så.


Vi fikade på Gateu, gott!


Hej svejs, Klart slut!

Av Christina - 30 december 2008 10:33

Tänk snart intågar ett nytt år...oskrivet blad...

Vi får se vad 2009 har att ge. Spännande...

En stor sak i mitt liv är ju att min son börjar skolan, det känns jättestort!

Förhoppningsvis blir det flytt till större boende oxå...


Idag jobbar Josef, så barnen och jag skall hitta på något själva.


Ha det bra denna tisdag...snart är 2008 över, gör det mesta av det sista.

Av Christina - 29 december 2008 11:01

Lucas kryper!!!!!

Det är sant, denna lille kille som föddes för 5 månader sen kryper nu..

Min lille pojke, tiden går så snabbt, fattar inte hur snabbt ibland.

Rätt vad det har det väl passerat 10 år och mina barn är skolbarn.

Måste ta vara på tiden, måste ta vara på varje sekund, njuta till fullo varenda stund jag är med mina barn!

Så nu skall jag inte sitta mer vid datorn utan vara med mina barn.

ha en mysig måndag.....

Av Christina - 28 december 2008 19:09

Idag fick vi ett nytt datorbord av faster.

Vi hade nämnt på middagen att vi skulle köpa ett nytt...

så ringde hon för 1 timme sen och sa att hon var på väg med bilen hem till oss med ett datorbord. Svart, litet, precis som vi ville ha!

Hur snällt är inte det???

Vi blev så glada och tacksamma, insisterade på att betala för bordet men faster är såååå himla envis.

Hon vägrade och sa att det var tomten som var sen..

tack tack så mycket faster Soad säger vi...

Bockar och bugar.

Av Christina - 27 december 2008 17:44

Idag var vi hemma hos en av fastrarna och hennes sambo och blev bjudna på en goood middag.

Det var mysigt och riktigt trevligt...

Efter att vi kommit hem, nattat barnen med välling, amning och läsning av sagor så tittade jag & älsklingen på Sagan om ringen.

Den är så bra trots att man sett den hundra miljoner ggr.

Somnade alldeles för sent....

Det känner man allra mest på morgonen när man bir väckt av dem små grynen.

Tack kära faster för en urmysig kväll....


Av Christina - 27 december 2008 13:21

Jag har precis startat en omröstning som jag funderat på länge..

Hur uppfattas jag av människor som läser om mig och min vardag utan att kanske riktigt känna mig?

Superintressant...vad skickar man ut för bild av sig själv?

Snälla ta er tid och berätta, rösta...


Att vara ärlig när man kan vara anonym är ju hur lätt som helst el?

Av Christina - 26 december 2008 13:06

utan ngt vidare resultat...

Handlade och fyndade en snygg plattskärm till vår dator mer än så blev det ej.

Vill gärna släppa loss TOTALT men både man och plånboken bromsar....tur e väl det.


Ovido - Quiz & Flashcards