Direktlänk till inlägg 6 november 2008

När inspirationen tryter...

Av Christina - 6 november 2008 18:39

Jag har haft idétorka när det gäller att blogga..

Att redogöra varje dag känns trist...Vad skall jag skriva om?

Det är ju min blogg, det är ju min ego-grej...

men jag vet verkligen inte vad jag skall skriva om..just nu.

Imorgon kanske jag vill redogöra min dag?

Så länge bjuder jag på ett gott recept när vardagsmat-inspirationen tryter....


Oliv-och creme fraiche bakad lax med ugnsbakad dill potatis (fått den fr receptomaten som finns i vissa affärer idag när jag inte visste vad jag skulle laga för mat)

4 bitar laxfilé 

200 gr svart tapenade

2 dl creme fraiche

vitpeppar


1 ask delikatesspotatisar

flingsalt

vitpeppar

1 dl dill

4 kvistar coctail tomater


4 citron klyftor för garnering samt dill


-Sätt ugnen på 200 grader

-Tvätta potatisen, ringla olivolja, salta och peppra

Baka potatisen 40 min, blanda i dillen strax före servering

-Lägg coctailtomaterna när det är ca 20 minuter kvar av potatisarna.

Blanda tapenade och creme fraiche. Peppra laxbitarna. Lägg dem i en ugnsäker form.Bred tapenade-cremefraiche blandningen på laxen. Stek laxen i ca 10 minuter.

Garnera med dill och citron.

Smaklig måltid.


Lyckad blev denna måltid idag, ...alla i familjen utom Lucas som inte äter mat än... gillade det jättemycket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 30 oktober 2010 10:40

Gillar idén att man lösenordsskydda vissa inlägg..det är ngt jag velat ha coh kanske detta forum kan passa mig?? Vi ger bloggen ett försök iallafall.... ...

nja

Av Christina - 17 januari 2010 23:21

denna blogg kanske inte e jag längre? Känner mig inte riktigt "hemma" So what to do??? ...

Av Christina - 15 januari 2010 18:58

Cirkeln är sluten...snart 1 år sedan flyttade jag min blogg och nu är jag tillbaks!!Känns jättebra och nöjd med mitt beslut! ...

Av Christina - 12 mars 2009 23:31

på den nya bloggen..... Har ändrat lite i inställningar och hoppas... kram & vi ses här! ...

Av Christina - 11 mars 2009 22:04

Virtuellt alltså..... ja den andra stora flytten sker ju inte förrän om några månader....   Hoppas ni hänger med mig nu när jag byter blogg...? Men vem vet jag kanske kommer sakna denna och flytta tillbaks? Just nu har jag flytten skett till http://l...

Ovido - Quiz & Flashcards