Alla inlägg under augusti 2008

Av Christina - 3 augusti 2008 13:05

Jag har ju sovmorgon på söndagar men kunde ej sova....suck!Typiskt när man får och kan...

Steg upp, åt frukost med hela familjen...det var mysigt.

Leon & Josef åkte iväg för att dem skulle på bio. "Den magiska leksaksaffären" skulle dem se.

Jag lämnades kvar med minstingarna, ammade Lillebror mätt och gick ut. Båda två somnade som på beställning, skönt det.

Jag promenerade till city, det var lagomt svalt idag. Rätt skönt tyckte jag.

Mötte upp killarna sen. Leon tyckte filmen var jättebra.

Vi gick en sväng till parken tills det börja spöregna.

Begav oss hem och ja det var rätt lugn söndag med andra ord...

Lillebror åt en hel del sen sov han lääänge. Efter 4 timmar fick jag väcka honom. Blir lite orolig...han verkar lite väl seg. Skall till BVC imorgon för viktkontroll, får se vad dem säger.

Av Christina - 2 augusti 2008 21:03

blev d mest idag.

Det regnade ju ändå.....

Barnen stökade en del så klart.

Ordspråket; "Att städa när man har barn är som att skotta när det snöar" stämmer verkligen.

Ja nu ser det ok ut hemma iallafall, det håller väl helgen ut om man har tur.

Lillebror sitter fast vid mitt bröst sen 1,5 timme tillbaks...

Skall dricka mitt Rooibos te m honung nu....

Vaknade ofrivilligt tidigt idag så jag lär somna tidigt....

Vilken spännande lördagskväll va?

...ja vad säger man...jag är nybliven 3-barnsmor.

Av Christina - 2 augusti 2008 10:53

Idag väckte min lilla dotter mig så tidigt som kl.05.00

tack för det!

Hon har ju fått tänder på höger sida och nu håller det på att komma fram på vänster så hennes natt var ej så rofylld heller.

jag är ganska trött idag med andra ord.....

Idag undrar jag hur schemat ser ut...vi får se.

Återkommer ikväll.

Av Christina - 1 augusti 2008 17:48

Så fort vi kom ut så somnade dem 2 små direkt!

Skönt, Leon och jag fick lite egen tid.

Vi promenerade längs Norr Mälar strand sen längs med Karlbergskanalen...Konstigt väder idag?? Varmt men ändå inte soligt, lite känslan att det skulle bli åskväder närsom helst men inte..

Vi åt glass och gick sen till Kristinebergs plaskdamm. Kände att det var lagom utmaning för mig med alla tre.

Det gick jättebra, ammade lillebror under hålfilten och stod i plaskdammen och underhöll Letizia samtidigt.

Min gamla arbetskamrat tillika nästan en xtra mor, kom dit med sitt barnbarn Bianca.

Det var roligt för hon är bara 1 år äldre än Leon så dem hade jätteroligt!

Det var verkligen roligt att träffa Tina med som jag inte träffat sen i november. Hon såg mig alltså inte ens en enda gång under denna graviditet.

Vi gick hem och lille killen satt fast vid mitt bröst i nästan 2 timmar...

Nu skall laga mat, lax med potatis blir det på menyn idag! Mums....

Av Christina - 1 augusti 2008 10:17

vuxna med tre barn....

Josef har ju lyckats vara pappaledig iallafall 3 dagar denna vecka.

Vi har så klart badat med barnen varje dag.

Idag är själv igen...

Vad skall vi hitta på?

Hur skall det gå?

Alltid lika spännande....

Det är ju badväder...men kan jag ge mig ut på sånt äventyr?

Vi får se....

Ovido - Quiz & Flashcards