Alla inlägg under februari 2009

Av Christina - 9 februari 2009 21:22

Åh vad glad man blir denna dag!

Solen strålade så trots kylan gladdes jag att befinna mig utomhus...

men värme skulle ej vara helt fel...såg på nyheterna ikväll att det var +20 i Spanien. Suck gissa om man vill befinna sig där?


Har haft en bra dag och fixat en hel del viktiga saker som skulle göras.

Det är alltid skönt när sånt är gjort!

Mindre kul var det att upptäcka att lillskruttan var sjuk när jag kom och hämtade barnen.

Fröknarna hade inte ens märkt något men jag såg det på henne.

Dem tog tempen på henne innan vi gick och mycket riktigt, magkänslan som jag hade som mamma stämde. 39 graders feber.

hem och jag la henne i sängen, vi lyssnade på Pippi-saga 3 ggr, sen somnade hon.

Hon vaknade sen och var så pass pigg så att hon åt.

Lillebror fick pröva gåstolen idag och han var helt lyrisk! Så roligt att se honom.

Leon och jag la pussel sen och Josef nattade lillan.

Nu sover alla..

Jag skall umgås med min käre man, det börjar närma sig kalas så vi har lite att planera.

Kram och sov gott alla..hoppas ni fick njuta av några solstrålar idag ni med.

Av Christina - 8 februari 2009 21:28

Idag har varit en heldag i kalasens tema...

Vi började med att bege oss till Andys lekland för att fira 2 flickor som går på Leons förskola. Han hade roligare än roligast...och Letizia med!

Vilken energi barn har...

Springa upp och ner för trappor för att åka rutschkana minst 300 ggr!!

2,5 timmar senare efter lunchintag så åkte Josef och Leon vidare till nästa kalas på ett annat lekland. En av hans bästa kompisar fyllde år.

Jag åkte med Letizia och Lucas till min vän Helena för att fira hennes dotter Leia som är jämngammal med Letizia.

Två timmar senare så kände jag att det var dags att åka hemåt.

Vi kom hem en kvart före Josef & Leon.

Hem och äta...

Nu viker jag & Josef tvätt...fast vi borde sova...för trötta är vi!

tack för denna kalas dag!

Av Christina - 7 februari 2009 21:15

Vad skulle man göra utan sina fantastiska vänner??

Fick ett underbart mail av en underbar och kär vän imorse där det stod;


hej älskade vän, 

ville bara att du ska veta vilken förebild du är med dina barn och att du är en helt fantastisk människa och vän. 
puss

Tack du gjorde min dag vackrare...

det värmde i hjärtat.

tack att du är min vän, du är viktig för mig!


Pussssssss

Av Christina - 7 februari 2009 21:11

Vi har några otroligt jobbiga grannar som har fest var & varannan dag...

Spelar så hög musik så att vi ej hör vår tv när vi har en normal volym.

Arrrg blir jag när dem väcker Lucas femtioelva ggr...

Just nu har dem melodifestival tema på deras fest...väggarna skakar för att dem har så hög volym.

Blä för grannar som inte visar hänsyn!

skönt det blir när man flyttar!

Av Christina - 7 februari 2009 12:29

tror jag iallafall...

har haft en liten paus från bloggandet och det har varit skönt...

men nu känner jag för att skriva en liten rad..

Denna vecka har flugit fram, träffade Birgitta med sin kusin som fått en liten bebis i julas i onsdags. En sån söööt liten flicka!

Trevlig onsdagskväll med mina underbara vänner Camilla & Jo.

Firade Jo som fyllde unga år. Åt gooood mat och hade otroligt trevligt.

Lägger ut bilder sen.


Torsdag, date med Sussi. Mysigt som alltid. Pratade om himmel och jord.


Fredag, lunch med Jo och Marie.....nice nice som alltid.

Fredagskväll mys mys med familjen!!


Just det en otrolig rolig sak är att vi fått besked att Leon kommit in i skolan som vi ville!!

Ville det med hela mitt hjärta...

tack tack universum!


Nu är det lördag vi får se vad som hittas på..

Imorgon är det kalas dag med stora bokstäver....

4 stycken skall firas..berättar mer om hur det gick sen.

ha en fantastisk lördag...

vi skall ut i dimman....(man ser knappt bilarna på gatan)

Av Christina - 4 februari 2009 16:51

förlåt men jag har inte haft lust att blogga...

vet ej varför...blir inget långt inlägg för snart kommer underbara vännerma Camilla & Johanna på middag.

Funderar på att ta en paus i mitt bloggande. den som lever får se.

Tack för alla kommentarer, uppskattar det väldigt mycket.

Kram på er alla...

Av Christina - 2 februari 2009 21:42

Idag så vaknade vi rätt sent allihopa, men jag har lovat mig själv att inte stressa...det blir en sån dålig start för barnen och för mig.

Så nu för tiden kommer vi lite sent till dagis men glada barn och utan en stressad mamma.  Det är det värt!

Träffade vännen Kattis, liten stund bara. Köpte present till vår vän Helenas lilla dotter Anna som fyllde 3 år i fredags. Skickade det, hon bor nämligen på Irland.

Skickade ett paket till min systerson oxå, han fyller på onsdag.

Många födelsedagar på intåg nu...plånboken känns genast tunnare...

Sen så lunchade jag med kära vännen Fanny, det var mysigt och alltid trevligt. Hon har oxå tre barn så vi har en hel del gemensamt.

Tiden går fort när man har trevligt....

Iväg och storhandlade, hem och lämnade maten.

Hämade barnen.

Idag började Letizia på sin dans. Hon älskar att dansa, så fort hon hör musik så börjar hon röra på sig.

Hon hade verkligen jätteroligt och dansade med hennes vän Leia som oxå började idag. Det var härligt att se dem...

Leon satt och spelade sitt DS Nintendo så han var nöjd.

Jag var med och hade Lucas i bärselen. Det fungerade väldigt bra.

Hem och äta.

Nu skall jag duscha.

Förhoppningsvis vaknar jag tidigare imorgon bitti.

Klart slut!


Av Christina - 1 februari 2009 22:12

blev det idag efter en lång sovmorgon och ett rejält intag av brunchmat!

Det var verkligen roligt men kallt....

Många barn och föräldrar var det som gjorde samma sak så det var trångt på skidskobanan men mysigt.

Trötta och hungriga gick vi hemåt.

Halstrad lax med ris och grönsaker...

och 4 smörgåsar...

och 3 koppar te senare känner jag mig redo att gå till sängs.

Här i detta hus sover alla nu utom jag.

Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards