Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Astronomiår

Av Christina - 4 januari 2009 21:55

I år är det 400 år sedan Galileo Galilei utvecklade kikaren till teleskop.

Rymden, universum och dess planeter har väl alltid fascinerat människan mer eller mindre, speciellt pojkar  i en viss ålder så även för min son...

Därför var jag & Leon i Storkyrkan i Gamla stan och tittade på 3D film om Astronomi idag. Det tyckte han var jättekul och intressant.

Det är så härligt att se honom helt uppslukas av filmen för att sen få höra allt som han snappat upp.

Mysigt med lite egen tid med stora pojken oxå.

Nödvändigt för alla barn att få...Vi skall bli bättre med det i år.


Mötte upp resten av familjen i stan sen och Leon berättade entusiastiskt allt han fått lära sig om Galileo Galilei för sin far.

Myskväll med alla barnen.

Nu skall jag spendera lite vuxentid med min käre man.

Sov gott!

 
 
MissC

MissC

5 januari 2009 00:17

Va myyyysigt!! Hur hittar du alla utflykter??
Kram vännen min!

http://missc.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

5 januari 2009 07:20

Ni gör så mycket roligt med era barn, dom kan skatta sig lyckliga :) Här nere är det verkligen begränsat med saker att göra o titta på...

Jag antog inte utmaningen, ledsen men den var såå trååkig (inget mot dig såklart, men det förstår du hoppas jag :)

KRAM!!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

5 januari 2009 12:18

ja man försöker hitta på lite av varje...
Cissi, helt ok att du ej antog utmaningen...
Miss C, kollar på nätet el i DN..
Kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

5 januari 2009 16:36

Jag undrar detsamma som MissC..var hittar du allt? Vad duktig du är och jag är säker på att storsonen hade det underbart..//Annelie

http://annelieh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 30 oktober 2010 10:40

Gillar idén att man lösenordsskydda vissa inlägg..det är ngt jag velat ha coh kanske detta forum kan passa mig?? Vi ger bloggen ett försök iallafall.... ...

nja

Av Christina - 17 januari 2010 23:21

denna blogg kanske inte e jag längre? Känner mig inte riktigt "hemma" So what to do??? ...

Av Christina - 15 januari 2010 18:58

Cirkeln är sluten...snart 1 år sedan flyttade jag min blogg och nu är jag tillbaks!!Känns jättebra och nöjd med mitt beslut! ...

Av Christina - 12 mars 2009 23:31

på den nya bloggen..... Har ändrat lite i inställningar och hoppas... kram & vi ses här! ...

Av Christina - 11 mars 2009 22:04

Virtuellt alltså..... ja den andra stora flytten sker ju inte förrän om några månader....   Hoppas ni hänger med mig nu när jag byter blogg...? Men vem vet jag kanske kommer sakna denna och flytta tillbaks? Just nu har jag flytten skett till http://l...

Ovido - Quiz & Flashcards