Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Kallt i Stockholm....

Av Christina - 3 januari 2009 18:33

Först och främst tack för alla fina kommentarer och förlåt för jag ej har svarat. Antingen var datorn upptagen eller så har jag varit fööör trött för att sitta vid datorn.

Jag passar på  nu när datorn är ledig och jag är så pass pigg så jag orkar skriva lite...

Tröttheten kommer från nätter när man blir väckt av Lucas minst 3 ggr per natt, upp tidigt på mornarna och sen mörkret som fortfarande råder i vårt kalla land.

Det är kallt förresten, väldigt kallt. Inte dem graderna ni har däruppe Mona, men här i Stockholm är det kallt för att vara här.

Jag är så frusen av mig sen är jag väl kanske ej värlsbäst på att klä på mig ordentligt. Med mina barn är jag så himla noga att dem ej skall frysa men jag själv blir aldrig tillräckligt påklädd verkar det som.

Igår var ett äventyr för sig....

Vi var på Sjöhistoriska museet.

Det var kul fast resan dit och hem var mindre rolig.

Att äga en UJ syskonvagn är inte så kul när man skall få plats på dem små bussarna.

Både på vägen dit och sen hem så gav vi upp efter att det kommit 3 bussar proppfulla och knappast med ngn plats för en dubbelvagn. TRIST!!

Det var så så kallt, till och med jag som alltid helst vill promenera ville mer än gärna kunna få åka buss. Vår tappre son klagade inget, vi gick en bra bit. Nog för att han är van att promenera en hel del men nu var det så kallt till på köpet..har sagt att det var kallt??? ha ha...vilket tjat. Behöver jag säga att jag längtar till värmen! En Thailand resa skulle inte vara helt fel nu.

Tillbax ang gårdagen..

På museet gick vi på skattjakt och sen pysslade vi i ett pyssel rum.

Jag var helt slut efter den utflykten och orkade ej blogga igår.

Idag har vi varit i parken, kallt säger jag!!

Och sen har vi städat ut julen, såå skönt. Mysigt med alla ljus och pynt till jul men nu e man redan less på det, granen barrade så hiskeligt oxå så den slängde vi. Nu ser det ut som vanligt hemma...Nice...

ha en trevlig lördagskväll!

 
 
Mona

Mona

3 januari 2009 19:48

fast vet du, det brukar kännas kallare nere hos er eftersom ni har betydligt fuktigare luft än oss. Å andra sidan klär vi oss nog mer efter väder eftersom vi är van vid denna kyla och det känns bättre att vara påpälsad och se förskräcklig ut än att vara snygg och frysa anser jag i alla fall....

kramar

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

4 januari 2009 10:03

På senare år har jag så resonerar jag precis som du...bättre att vara ordentligt påklädd än att vara snygg och frysa...men jag är verkligen frusen...så det krävs mkt kläder.Kanske skall testa nya modet "Michelin"outfit? hi hi..kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

catt

4 januari 2009 18:43

VISST VAR ELLER ÄR DE, VART I STHLM BOR NI? VI BOR NU I MÄRSTA UNDER TIDEN VI BYGGER HUSET... TRODDE NI BODDE UPPÅT MED. HAHAH

SKALL SVARA PÅ FRÅGORNA NÄR TIDEN RÄCKER TILL. TJEJERNA VARIT HÄR SEDAN 20 DEC. SÅ FULL RULLE

PÖÖS CATTA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 30 oktober 2010 10:40

Gillar idén att man lösenordsskydda vissa inlägg..det är ngt jag velat ha coh kanske detta forum kan passa mig?? Vi ger bloggen ett försök iallafall.... ...

nja

Av Christina - 17 januari 2010 23:21

denna blogg kanske inte e jag längre? Känner mig inte riktigt "hemma" So what to do??? ...

Av Christina - 15 januari 2010 18:58

Cirkeln är sluten...snart 1 år sedan flyttade jag min blogg och nu är jag tillbaks!!Känns jättebra och nöjd med mitt beslut! ...

Av Christina - 12 mars 2009 23:31

på den nya bloggen..... Har ändrat lite i inställningar och hoppas... kram & vi ses här! ...

Av Christina - 11 mars 2009 22:04

Virtuellt alltså..... ja den andra stora flytten sker ju inte förrän om några månader....   Hoppas ni hänger med mig nu när jag byter blogg...? Men vem vet jag kanske kommer sakna denna och flytta tillbaks? Just nu har jag flytten skett till http://l...

Ovido - Quiz & Flashcards