Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Krånglig dag...

Av Christina - 5 september 2008 22:02

Idag kändes allt bara stressigt..

Man har väl sådana dagar med..? Just nu känns det som jag har många just såna dagar.

Vi försov oss inte riktigt men vi kom upp och åt frukost alldeles föör sent, Lucas var hungrig och jag ammade honom när jag upptäckte att klockan var så mycket att dem skulle redan vara på dagis

...och jag satt i soffan fortfarande ej klädd för att gå iväg!

Ja så klart så blev det ej bättre med en stressad hysterisk mamma...

som inte hittar ngra kläder...

inget sitter snyggt,

håret hade en dålig dag...riktig dålig dag..

Hmmm det fick bli hästsvans.

När vi äntligen är redo för att gå så upptäcker jag så klart att vi har fått punktering på ena däcket på vagnen!!!!

Japp, tack för den...

Sprang till dagis, Letizia blev arg för att hon fick sitta i vagnen, skrek och protesterade..

Kom till dagis...då ville hon inte vara där; -Komma komma, sa hon. Sträckte sen ut armarna mot mig. Höll henne i min famn, pussade henne och Leon många ggr.

Försökte döva mitt samvete, vill ju ej stressa dem bara för att jag själv blir stressad.

När jag sen sa hej då så gick fröken in med Letizia för att hämta Pippidockan. Det fungerade, hon blev inte ledsen! Skönt det.

Leon stod vi grinden och sa att han ser fram emot senare på eftermiddagen för då skulle han på fotbollsträning.

Gick en sväng till affären och handlade.

Kom hem och skulle börja städa, Lucas ville hellre äta. Så mer amning.

När jag senare fick besök av Yaya (=mormor) och vi skulle äta lunch ihop så slog det mig just när jag skulle börja äta. Lucas skulle ju vägas kl.13!! 

Kollade på klockan och insåg att jag var tvungen att rusa.....igen!!

Min mor åt lunch själv och jag tog en smörgås i handen. Lucas blev inte glad heller...Springandes till BVC så börjar det regna, självklart.

Denna dag skulle bara allt vara krångligt.

Lucas hade gått upp men ej tillräckligt...så nu skall han vägas nästa vecka igen.

Jag som ammar honom en hel del...han väcker dessutom mig på nätterna 5-6 ggr för att han äter så mkt då oxå.

Tillbaks hem...ammade igen!

Till dagis, strömavbrott i halva stan, hissen, tunnelbanan, förskolan allt var strömlöst! Hur skulle vi nu kunna ta oss till fotbollen?

Hämtade barnen...

Strömmen gick igång, skönt det!

Ammade igen..gjorde i ordning smörgåsar.

Så fungerade ej hissen, japp idag skulle ALLT hända.

Strömmen tillbaks, hissen i gång.

Sprang till tunnelbanan.

Mot Skarpnäck sa dem i högtalarna...sen i T-centralen så ändrar dem och sa mot Hagsätra?? Eh va?

En hel del blev arga för att dem fick byta. Jag reagerade ej, det var liksom väntat, denna dag skulle fortsätta vara krånglig och händelserik.

Bytte och kom 5 minuter för sent till träningen men det gjorde inget.

Allt var värt att se min son spela fotboll. Han gjorde mål när dem hade en match. Så duktig han var när han spelade!

Kom hem åt och kan knappt tro att denna dag snart är slut, men glad för den var onödigt krånglig.

Är helt slut efter denna dag. Ni kanske förstår varför?

 
 
MissC

MissC

5 september 2008 22:41

Åhh.. Vilken dag!!!! Lider med dig:) Hoppas att morgondagen blir tusen ggr bättre =)Ha en skön kväll! P&K Sussi

http://www.cutebysussi.blogg.se

 
Cissi

Cissi

5 september 2008 23:03

oj oj vilken dag! Din stackare....inbland blir det ju såna hopplösa dagar...Hoppas du får sova lite gott iaf.
Kramar

http://cisan.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

5 september 2008 23:27

*fniss* Kunde inte låta bli å göra en sida här oxå.. ;P

http://missc.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

6 september 2008 07:54

Åh, din stackare! Vilken dag.. Kan tänka mig att du är trött efter all stress. Vad jobbigt att Lucas inte gått upp tillräckligt i vikt, men det är säkert bara tillfälligt. Det ordnar sig ska du se, om inte annat så kan man ju ge tillägg om man vill.

Liam trivs jättebra på sitt dagis, han går här ute i Vendelsö där vi bor. Det har fungerat bra ända sedan han började, men jag är lite nervös för hur det ska bli nu när han märker att jag ska vara hemma med lillebror och han måste vara på dagis. Hur har det fungerat med dina? Mycket svartsjuka?

Under min förra graviditet åt jag som en häst precis hela tiden. Tänk dig ca två till tre pizzor i veckan, varvat med en hel massa annan mat. Jag gick upp 28 kg i vikt. Nu har jag inte alls haft samma lust på mat, och även rört mig mer. Så jag antar att det är därför jag inte blivit lika stor.
Ha en fantastisk lördag!
Kram A

http://anwix.bloggagratis.se

 
Mona

Mona

6 september 2008 09:24

ojojoj, det kallar jag stress... men det slutade ju bra och det är det viktigaste!! :)

självklart hänger jag med på prommisen :)

kram

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Jessica med Liam o Engla

Jessica med Liam o Engla

6 september 2008 21:21

å gumman vilken dag :-( ibland får man verkligen veta att man lever! hoppas du får en lugn helg.
massa kramar

http://liamengla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 30 oktober 2010 10:40

Gillar idén att man lösenordsskydda vissa inlägg..det är ngt jag velat ha coh kanske detta forum kan passa mig?? Vi ger bloggen ett försök iallafall.... ...

nja

Av Christina - 17 januari 2010 23:21

denna blogg kanske inte e jag längre? Känner mig inte riktigt "hemma" So what to do??? ...

Av Christina - 15 januari 2010 18:58

Cirkeln är sluten...snart 1 år sedan flyttade jag min blogg och nu är jag tillbaks!!Känns jättebra och nöjd med mitt beslut! ...

Av Christina - 12 mars 2009 23:31

på den nya bloggen..... Har ändrat lite i inställningar och hoppas... kram & vi ses här! ...

Av Christina - 11 mars 2009 22:04

Virtuellt alltså..... ja den andra stora flytten sker ju inte förrän om några månader....   Hoppas ni hänger med mig nu när jag byter blogg...? Men vem vet jag kanske kommer sakna denna och flytta tillbaks? Just nu har jag flytten skett till http://l...

Ovido - Quiz & Flashcards