Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Stan och Rålis på schemat idag....

Av Christina - 16 juli 2008 20:52

Ja idag så bestämde jag och barnen ganska snabbt att vi skulle inte bada. Eller jag bestämde, Leon blev först inte så glad men accepterade det sen.

Letizia hade nog fått lite väl mkt vatten i öronen fr gårdagens badning, så igår när jag skulle natta henne så tog hon på örat och sa -Aj aj flera ggr.

Lilla stumpan min, hon fick alvedon för inte nog med det så håller hon på att få fler tänder oxå.  Hon sov hela natten och jag var rätt nöjd när jag insåg att klockan var nästan 07.00 innan hon vaknade idag!!!

Vilken sovmorgon!! Kan ju få vilken mamma som helst att hoppa jämnfota....

Kändes nästan lite konstigt när jag och barnen åt frukost så sent som 08.30 för att vi stannade kvar i sängen och myste. När hände det sist?

Båda barnen brukar mysa på morgonkvisten inne hos oss....Finns det ngt mysigare än att få mysa och pussa på sina barn? Det är ett av lyxen att vara hemma med barnen.

Josef som jobbar mer än ngnsin nu :0(, gick innan kl.07.00 men kom iallafall hem tidigare än andra dagar, var redan hemma vid kl.18.30 :0)

Vi var hemma på förmiddagen och jag städade medans barnen busade med varandra. Leon är verkligen en fantastisk pojke med ett stort hjärta.

Han är så omtänksam och tar hand om sin lilla syster så att man blir rörd och gråtfärdig ibland när man ser dem tillsammans.

När jag fått i barnen lunch så gick vi till stan och jag inhandlade den sista burken body butter på Body Shop för denna graviditet. Cacao smöret är super att smörja in magen med...känns bra iallafall.

Vi begav oss hemåt till Kungsholmen sen, träffade Leons kompisar plus mammor i Rålis parken. Det fanns verktyg och virke så att man fick snickra idag och Leon blev lyrisk! Han och jag hjälpte väl till lite...inte mkt med en liten jolle som skulle sågas och spikas, limmas segel på. Den blev fin....Har lagt in en liten bild på den.

Hem och in i duschen allihop..äta mat...Bolibompa-time. Natta lillan, idag sover hon för första gången i sin nya säng. Fick tipset av en annan mamma som fått tätt att införskaffa sig en resesäng med en bra madrass under perioden innan dem kan sova i en riktig säng. Jag köpte IKEAS lyxmadrass till henne. Hon skall ju sova i vånings sängen med Leon sen, men det är hon inte riktigt redo för än...kanske om ett halvår?

Nu är det tyst här hemma, Josef skulle läsa saga för Leon och nu verkar han somnat med...

Kvällssolen strålar in genom balkongen och jag njuter av tystnaden...lugnet efter en hel dags lek och stoj.

Min älskade syster ringde och sa att dem kommer upp på besök i helgen, det var först tänkt att dem skulle komma nästa helg....Hon hoppas att lillebror vill komma nu, det hoppas jag med. har lite molande värk men inte mkt...men kanske kanske på G?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 30 oktober 2010 10:40

Gillar idén att man lösenordsskydda vissa inlägg..det är ngt jag velat ha coh kanske detta forum kan passa mig?? Vi ger bloggen ett försök iallafall.... ...

nja

Av Christina - 17 januari 2010 23:21

denna blogg kanske inte e jag längre? Känner mig inte riktigt "hemma" So what to do??? ...

Av Christina - 15 januari 2010 18:58

Cirkeln är sluten...snart 1 år sedan flyttade jag min blogg och nu är jag tillbaks!!Känns jättebra och nöjd med mitt beslut! ...

Av Christina - 12 mars 2009 23:31

på den nya bloggen..... Har ändrat lite i inställningar och hoppas... kram & vi ses här! ...

Av Christina - 11 mars 2009 22:04

Virtuellt alltså..... ja den andra stora flytten sker ju inte förrän om några månader....   Hoppas ni hänger med mig nu när jag byter blogg...? Men vem vet jag kanske kommer sakna denna och flytta tillbaks? Just nu har jag flytten skett till http://l...

Ovido - Quiz & Flashcards